Antihmota okolo Zeme?

08.08.2011 20:42

Vo večerných televíznych správach som spozornel pri informácii, podľa ktorej satelit PAMELA objavil okolo Zeme vrstvu antihmoty. Znelo to zaujímavo, tak som zozbieral informácie, o čo tu vlastne išlo.

Satelit PAMELA bol vynesený na obežnú dráhu v Bajkonure, 15. júna 2006, ruským kozmickým nosičom Sojuz. Satelit je určený na veľmi precízne meranie kozmického žiarenia, a častíc, ktoré vzniknú vplyvom stretnutia kozmického žiarenia a atmosféry. Základom prístrojového vybavenia je magnetický spektrometer, ktorý je schopný zmerať nabité častice o energii od desiatok MeV až po stovky GeV. Správa sa týkala objavu, že zo stretnutia vysokoenergetických častíc kozmického žiarenia s časticami atmosféry môžu mimo iného vznikať aj antiprotóny, ktoré môžu uviaznuť medzi Van Allenovými raidačnými pásmi. Nádych senzácie má správa možno preto, že sme doteraz hľadali antihmotu v ďalekých končinách vesmíru, a zrazu sa objavuje tu, prakticky "za humnami" planéty Zem.

Zdroj: https://pamela.roma2.infn.it     Pokiaľ chcete vedieť, kde je PAMELA, nájdete je tu: www.n2yo.com/?s=29228